EsQualo klantenservice / retouren

Ruilen en retourneren

Tot hoe lang kan ik een online bestelling retourneren?
Binnen 10 dagen na de ontvangst- of afhaaldatum van de bestelling kunt u deze retourneren.


Hoe kan ik een bestelling retourneren?
Als u uw bestelling wilt retourneren gebruik dan altijd het retourformulier. Hiermee kunnen wij uw retourzending zo snel mogelijk verwerken. Verstuur het pakket vervolgens via het bij uw in de buurt dichtstbijzijnde postkantoor naar EsQualo. Zodra wij uw retour hebben verwerkt ontvangt u een credit nota, uw aankoopbedracht wordt automatisch teruggestort op uw rekening waarmee de bestelling is betaald. Uw retour wordt binnen 20 werkdagen na ontvangst verwerkt.

Download retour formulier


Hoe ontvang ik het bedrag van mijn retourzending?
Zodra de retourzending goedgekeurd is, ontvangt u het bedrag op dezelfde manier als dat u betaald heeft.


Welke regels gelden voor het retourneren van verschillende artikelen?
Geretourneerde artikelen worden alleen geaccepteerd wanneer ze ongebruikt zijn en, voor zover mogelijk, verpakt in de originele verpakking met aangehecht prijskaartje of sticker. Het éénmalig passen van kleding wordt niet beschouwd als gebruik.


Kan ik een artikel direct omruilen als ik het bij een EsQualo filiaal retourneer?
Het is niet mogelijk om een artikel uit onze webshop direct om te ruilen in een filiaal of via de bezorgdienst. Wanneer u een andere maat of kleur wenst, kunt u het ontvangen artikel retourneren volgens de hier beschreven procedure. Vervolgens kunt u naar wens een vervangend artikel bestellen in onze webshop.


Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Bij het retour zenden van een bestelling zijn de verzendkosten voor eigen rekening. U ontvangt van ons het aankoopbedrag van uw bestelling terug, exclusief de verzendkosten.


Wat moet ik doen als ik een verkeerd of beschadigd artikel heb ontvangen?
De retourzending van een verkeerd geleverd of beschadigd artikel is zoals hier beschreven. Geef in dit geval op het retourformulier aan dat u een verkeerd of beschadigd artikel heeft ontvangen. Bij retourzending wegens beschadiging of verkeerde levering ontvangt u het aankoopbedrag van het bestelde product retour.


Klachten
Mocht je niet tevreden zijn over de producten of diensten van EsQualo, aarzel dan niet contact met ons op te nemen. Mocht je een klacht hebben over een geleverd artikel of onze dienstverlening, neem dan binnen 1 maand nadat het gebrek zich heeft geopenbaard contact met EsQualo op.

Een bij EsQualo ingediende klacht wordt binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst door EsQaulo beantwoord. EsQualo heeft een interne klachtencommissie die de doelstelling heeft eventuele problemen of klachten altijd in overleg met de klant en op de best mogelijke manier op te lossen.

Bij EsQualo staat de klant centraal.